Reiki-Lotus forum Tantra-Lotus forum Actieve onderwerpen Ledenlijst Zoeken Forumregels Calendar |
|
| |
| Behandelaars en Masters | |
| |
|
| << Vorige Pagina van 4 |
| Schrijver | Bericht | ||
|
Mirthe
Forumlid
Lid geworden: 07 Dec 2006 Online status: Offline Berichten: 8649 |
![]() Geplaatst op: 09 Aug 2009 om 00:50 |
||
Aangepast door Mirthe - 09 Aug 2009 om 01:07 |
|||
|
Sabbe satta sukhino hontu.
Dat alle levende wezens gelukkig mogen zijn! uitspraak van Boeddha |
|||
IP gelogd |
|||
|
Aponi
Forumlid
Lid geworden: 06 Dec 2006 Online status: Offline Berichten: 4018 |
![]() Geplaatst op: 09 Aug 2009 om 01:29 |
||
|
(Mirthe)hoe sta jij tegenover Aura en Chakra healing? Ik zie dat het woord healing voorafgaat door woorden die het doelgebied aangeven.
De opleiding levert dus niet dè healer af, veronderstel ik. (Mirthe) wanneer je dan ook nog nog eens als ontwaakt bewustzijn
je geestelijke en zintuiglijke capaciteiten op een hoger trillingsniveau kan gebruiken ben je in mijn ogen een healer...
Dan bestaan er in jouw ogen vele "healers". Ben ikzelf misschien wel werkend als een "healer", in jouw ogen Mirthe, we verschillen héél duidelijk zwaar van mening over de betekenis van het woord healer. Daar komen we toch niet uit, dus ik stop deze discussie met jou. |
|||
|
Als je jezelf accepteert, verdwijnt de behoefte om anderen te willen veranderen Video |
|||
IP gelogd |
|||
|
Mirthe
Forumlid
![]() Geplaatst op: 09 Aug 2009 om 01:48 |
||
Aangepast door Mirthe - 09 Aug 2009 om 07:40 |
|||
|
|||
IP gelogd |
|||
|
Aponi
Forumlid
Lid geworden: 06 Dec 2006 Online status: Offline Berichten: 4018 |
![]() Geplaatst op: 09 Aug 2009 om 13:12 |
||
|
Het geloof dat een ander jou kan healen.
Is zoiets als het geloof in een God, buiten jezelf.
Het is verantwoordelijkheid en macht bij een ander neerleggen. Aponi
|
|||
|
Als je jezelf accepteert, verdwijnt de behoefte om anderen te willen veranderen Video |
|||
IP gelogd |
|||
|
Erik Mejcado
Forumlid
Lid geworden: 10 Dec 2006 Online status: Offline Berichten: 3405 |
![]() Geplaatst op: 09 Aug 2009 om 17:36 |
||
|
Datgene wat ik maar zal omschrijven als liefde en mededogen, opent onze ogen dat er buiten jezelf nog iets is, met de ogen van je hart herken je je 'zelf' in anderen.
Daarom is er een kern die zelf/ niet zelf overstijgt, en wordt dit bewustzijn wel aangeduid met heil(ig), heelheid, healing en dergelijke.
Er zijn vele valkuilen op de weg, toegegeven. Maar waarom zouden we de betekenis van een woord als 'healer' aan die valkuilen ophangen?
|
|||
IP gelogd |
|||
|
Ulla
Forumlid
Lid geworden: 06 Dec 2006 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 6818 |
![]() Geplaatst op: 09 Aug 2009 om 21:31 |
||
Nee dat bedoel ik niet. Ik ben het met je eens dat healing in jezelf ligt. Maar soms hebben mensen gewoon iemand nodig om uiteindelijk en daadwerkelijk te kunnen ervaren, dat ze het zelf doen. Wat mij betreft mag de nadruk daar wel op gelegd worden. Ik ga er dan ook niet van uit dat iemand een ander iets wijs wil maken. ( al heb je die figuren er natuulijk ook tussen zitten) Een zogenaamde healer zou dat gewoon uit moeten leggen, maar daarom is er niets mis mee als iemand steun krijgt die steun nodig heeft. Het is niet helemaal hetzelfde, maar ik vertelde laatst in mijn Reiki 1 cursus aan iemand, dat ik als leraar duidelijk wil maken dat zij mij eigenlijk niet nodig heeft. Maar om tot die conclusie te komen heeft ze mij eerst wel nodig. Dat is het paradox daarin. Want ik ben er heilig van overtuigd, dat je zelf een afstemming zelf doet. Maar daarvoor heb je wel voldoende zelfvertrouwen nodig omdat in te zien. Die tijd zou je iemand gewoon moeten geven en je wijsheid niet perse door willen drukken waar iemand nog niet aan toe is. Zelf benoem ik het altijd in mijn cursussen en leg ook uit waarom het ( nog) niet altijd zo werkt. Aangepast door Ulla - 09 Aug 2009 om 21:34 |
|||
|
Life coach,pedagoog,
Spiritueel Reikileraar. http://ullaulla.hyves.nl/ www.hulpbijverwerking.nl www.reikipraktijkonline.nl |
|||
IP gelogd |
|||
|
Ulla
Forumlid
Lid geworden: 06 Dec 2006 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 6818 |
![]() Geplaatst op: 09 Aug 2009 om 21:48 |
||
Het is net zoiets dan Reiki symbolen en rituelen gebruiken. De ander is een steun die je mag gebruiken omdat je het alleen (nog) niet redt. Er zijn mensen zoals b.v. kinderen die de steun van een ander hard nodig hebben en het alleen niet zouden redden in situaties die hun kracht overstijgt. En dit is geen theorie praatje. En zo zijn er ook mensen, bij wie de basisveiligheid nog ontbreekt en daarom soms nog wel iemand nodig hebben. Het ligt een beetje aan de situatie waarin iemand verkeerd. Om je veilig te voelen moet je eerst veiligheid ervaren. En dat gebeurt in wisselwerking met mensen die je steunen. Vanuit die basis kom je in je eigen kracht terecht. Een ander mag je dan niet kunnen healen, maar die ander speelt daar toch wel een rol in. Mensen zijn sociale wezens en hoe vervelend dat mensen ook kunnen vinden, maar we zijn toch ook verbonden met elkaar in deze wisselwerking. Sommigen noemen dat afhankelijkheid. Ik heb er zelf geen probleem mee, want ook daarin ontvouwt zich God of Liefde. |
|||
|
Life coach,pedagoog,
Spiritueel Reikileraar. http://ullaulla.hyves.nl/ www.hulpbijverwerking.nl www.reikipraktijkonline.nl |
|||
IP gelogd |
|||
|
Mirthe
Forumlid
![]() Geplaatst op: 10 Aug 2009 om 08:04 |
||
geloven is voor pastoors....
alles gebeurd in Namasté.... van Boeddha-natuur tot boeddha-natuur... daar hebben we Niets maar dan ook Niets in te zeggen...
noch de healer , noch de gehealde....
de healer is de kathorisator...
hierbij sluit ik mij aan bij Erik en Ulla....
Aangepast door Mirthe - 10 Aug 2009 om 08:32 |
|||
|
|||
IP gelogd |
|||
|
bloem
Forumlid
Lid geworden: 03 Jun 2009 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 241 |
![]() Geplaatst op: 11 Aug 2009 om 06:48 |
||
|
Ik geloofde dat een healer mij kon healen. maar in de meest moeilijke periode ben ik er wel achter gekomen dat (zien, voelen en ervaren)het niet zo werkt. Dat ondanks dat ze je wel voor een deel op je pad kunnen brengen. zij niet degene zijn die werkelijk healen. En degene die mij uit eindelijk echt healde en nog daarbij helpt is GOD.
Noem het zoals je wilt. Ik zie God niet als een engel of mens of iets wat aan te duiden is. maar als een bepaalde energie die er altijd is om alles en iedereen heen. Zuiver en puur. Mij staat heel helder bij -jullie zijn mijn handen- en zo ervaar ik God ook echt. Ook in het katholieke geloof bestaat er nog zoiets als vrije wil. En mi zal ik mede daardoor mijn eigen verantwoordelijkheid moeten nemen. Nee niet alles ligt vast er is nog steeds speel/leefruimte. De noodzakelijke ruimte die je zelf nodig hebt om je eigen pad te kunnen vinden. Je zal zelf je weg moeten vinden, maar bent daarin nooit alleen. God werkt rechtstreeks en via anderen. Het verhaal boeddha cultuur in je, kan ik goed in mee. Ieder mens heeft dat beetje Goddelijkheid in zich en zal dus ook die zuiverheid en puurheid en daarmee alle antwoorden,in zichzelf kunnen vinden. EN dat werken via anderen, daarin zie ik de persoonlijke hulp gestes, maar ook de healers en kerken. mi zijn beide (healers en kerken) instrumenten. In het leven geroepen als instrumenten van vrede. Bij beide worden manieren aangereikt om je weer op je eigen pad te krijgen. Ik sta compleet achter wat ze willen bereiken. Enkel geloof ik wel dat bij beide voldoende valkuilen bestaan. Het moment dat je je afhankelijk van een ander opstelt. Even ongeacht of dat een parner, vriend(in), healer of kerk is heb je een probleem. Want dan geef je inderdaad de macht over je eigen leven uit handen. En daarmee onttrek je je mi van al je eigen verantwoordelijkheden. Hoe je de daadwerkelijke healing wilt beschrijven,....... Ik zie het als goddelijke "helende" energie die gaat stomen. Wie noem ik healer? Iemand die als instrument werkt om die energie te sturen en je helpt om die energie te ontvangen. En dat zou mi inderdaad beschreven kunnen worden als namaste vanuit boeddha cultuur naar boeddha cultuur. |
|||
|
Its all about love, and balance
|
|||
IP gelogd |
|||
|
Simone Lazet
Forumlid
Lid geworden: 05 Dec 2006 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 6583 |
![]() Geplaatst op: 23 Okt 2009 om 17:33 |
||
Je openstellen voor Liefde kan je alleen zelf.
Vaak denk je dat je je open hebt gesteld, maar zijn er nog -tig dubbele bodems (blokkades) waardoor je die kracht niet voelt, ervaart.. nog niet kan aanboren in jezelf.
Het is namelijk niet iets wat je verstandelijk kan doen.
Het vergt algehele overgave, en die komt je niet aanwaaien...
Bereidheid hebben tot....... dus bereid zijn de weg naar overgave te willen gaan afleggen is stap 1.... maar slechts het begin..
Naar het heilige huwelijk met jezelf.
Alles valt of staat met oprechte bereidheid. Daar begint healing.
Niemand kan iemand healen.
Vanaf het punt van bereidheid, kan je wel iemand begeleiden en helpen. Instrumenten aanreiken, waarvan Reiki er 1 van is bijvoorbeeld.
Leraren zijn er overal om je heen.
Maar zonder bereidheid kan geen leraar op aarde je helpen.
Liefde is een kracht die (weer) moet/mag (niets moet..) leren toestaan... beetje bij beetje... overgave komt niet plots opeens totaal. Dat is doorgaans een weg van "gestuiter"... open, dicht.. (oef eng..) weer de moed hebben te openen... deur weer op een kier.. enz enz.
Heb liefde en geduld met jezelf en een ander...
|
|||
IP gelogd |
|||
|
bloem
Forumlid
Lid geworden: 03 Jun 2009 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 241 |
![]() Geplaatst op: 23 Okt 2009 om 22:25 |
||
|
Op krabbelen gaat altijd lastig, maar al doende leer je. Opnieuw openstaan....voor alles dus ook weer het spirituele incl. het houden van, de magie. Het werk het beste vanuit Liefde. rationaliseren is de doodklap. Haha vindt hier mijn ervaringen in theorie uitgelegd. Heel prettig. Ben van het ervaren en vervolgen niet uitzoeken, maar gewoon als waarheid accepteren. probeer het nu een beetje anders. er bestaat dus ook theorie.
Dat wat geweest is verleer je niet. Hetzelfde komt niet terug, maar als je wil en je gaat ervoor kan het alleen maar krachtiger worden. Geduld en liefde.......................... geduld en liefde |
|||
|
Its all about love, and balance
|
|||
IP gelogd |
|||
| << Vorige Pagina van 4 |
| Currently Active Users Viewing This Topic: 1 (Members: 0, Guests: 1) |
| Members: |
|
||
Spring naar forum |
u kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum u kan niet antwoorden plaatsen in dit forum u kan niet berichten verwijderen in dit forum u kan niet berichten bewerken in dit forum u kan niet enquêtes aanmaken in dit forum u kan niet stemmen in enquêtes in dit forum |
|
|
(Dit WWF forum is in eigendom van Reiki-Lotus) |
|
Reiki-Lotus is een Reiki- en meditatiepraktijk die werkt vanuit een Boeddhistische visie. U kunt contact met ons opnemen op info@reiki-lotus.com. |
|
|