Reiki-Lotus forum Tantra-Lotus forum Actieve onderwerpen Ledenlijst Zoeken Forumregels Calendar |
|
| |
| Technieken en symbolen | |
| |
|
| Schrijver | Bericht |
|
jolande
Forumlid
Lid geworden: 05 Apr 2010 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 1 |
![]() Onderwerp: Het gebruiken van de symbolenGeplaatst op: 05 Apr 2010 om 20:49 |
|
Een vriendin van mij heeft reiki 1 en ik reiki 2. Zij vertelde mij dat ze zonder de symbolen meteen aan de slag gaat en het onzin vindt om de symbolen op te noemen en te tekenen. Ik vraag altijd netjes toestemming en plaats de punt van mijn tong op de gehemelte en teken en benoem de sybolen. Mijn handen zijn dan geplaatst op mij of van een ander persoon. MMMmmmmmmmmmm heb ik het dan verkeerd geleerd?
|
|
IP gelogd |
|
|
Ulla
Forumlid
Lid geworden: 06 Dec 2006 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 6818 |
![]() Geplaatst op: 06 Apr 2010 om 06:33 |
|
Nee, dat heb je niet. Wel onvolledig, zoals ik het persoonlijk heb ervaren.
Symbolen krijgen hun waarde door de intentie die je eraan toekent. Het zijn handvaten maar geen must. Ze werden geintroduceerd omdat somminge leerlingen van Usui al moeite hadden energie te sturen. Naarmate je meer ontwikkeld ervaar en ontdek je dat je de handvaten idd niet (meer) nodig hebt. Zelf besteed ik daar in mijn cursussen veel aandacht aan hoe handvaten werken en waarom ze gebruikt worden. Om misverstanden te voorkomen vind ik dat een noodzakelijk deel van de cursus. Ze zomaar weglaten geeft verwarring, dan kun je beter uitleggen hoe en waarom ze gebruikt worden en het aan de cursist overlaten wat hij persoonlijk wil en doet. Energie stroomt door intentie, aandacht en vertrouwen. En dat kun je via de omweg van de symbolen en rituelen doen maar ook rechtstreeks. Usui zelf gebruikte geen symbolen, ook inwijdingen gaf hij niet maar spirituele zegeningen. Persoonlijk denk ik dat Usui heel goed zou beseffen dat de manier waarop Reiki nu gegeven wordt mensen alleen maar afhankelijk maakt van bepaalde rituelen. Het is juist de bedoeling om in je eigen kracht te komen staan. Iemand daarbij steunen is heel iets anders dan iemand aan afhankelijkheden te koppelen omdat het anders niet zou werken. Je afhankelijk maken van externe dingen zoals symbolen en rituelen brengt je niet volledig in je eigen kracht. De manier waarop in veel westerse cursussen Reiki wordt geleerd wijkt dan ook af van de oorspronkelijke manier. Hiervoor kan ik je ook het boek aanraden: Reiki volgens de japanse traditie. Zelf vertel ik uitgebreid erover op mijn hyves, en ik kan je van harte deze site aanraden: http://www.usui-reiki-ryoho.nl Handvaten zoals symbolen en rituelen dienen de mens niet andersom. Anders gaan ze een belemmering vormen in de persoonlijke en spirituele groei. Aangepast door Ulla - 06 Apr 2010 om 06:52 |
|
|
Life coach,pedagoog,
Spiritueel Reikileraar. http://ullaulla.hyves.nl/ www.hulpbijverwerking.nl www.reikipraktijkonline.nl |
|
IP gelogd |
|
|
jolande
Forumlid
Lid geworden: 05 Apr 2010 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 1 |
![]() Geplaatst op: 06 Apr 2010 om 19:15 |
|
Dank je wel ulla.
En ik ga zeker op je site kijken.
Grtjes jolande.
|
|
IP gelogd |
|
|
Ulla
Forumlid
Lid geworden: 06 Dec 2006 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 6818 |
![]() Geplaatst op: 08 Apr 2010 om 07:44 |
|
yw graag gedaan!
|
|
|
Life coach,pedagoog,
Spiritueel Reikileraar. http://ullaulla.hyves.nl/ www.hulpbijverwerking.nl www.reikipraktijkonline.nl |
|
IP gelogd |
|
|
Frank
Forumlid
'Open source' schrijver. Lid geworden: 06 Dec 2006 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 1418 |
![]() Geplaatst op: 15 Apr 2010 om 23:12 |
|
Hallo,
Je vriendin gaat zonder symbolen aan de slag en vindt het onzin om symbolen te gebruiken. Ze is ingewijd in Reiki 1 en niet in Reiki 2, zo lees ik het. Als ze momenteel op Reiki 1 niveau zit, dan heeft ze de symbolen toch ook nog niet geleerd? Dan vind ik het niet zo raar dat ze zonder symbolen werkt ![]() Jij hebt wel Reiki 2 geleerd, dus ook de symbolen. Logisch dat jij ze wel gebruikt. Wat zou jij dan verkeerd geleerd hebben? *Gasshō* Frank |
|
|
Durf te voelen en wees eerlijk
|
|
IP gelogd |
|
|
allengreg512
Forumlid
Lid geworden: 11 Jun 2010 Online status: Offline Berichten: 1 |
![]() Geplaatst op: 16 Jun 2010 om 19:36 |
|
yes the symbol is very important for every one and you can see the symbol and recognized the man and company.
|
|
IP gelogd |
|
|
Mirthe
Forumlid
Lid geworden: 07 Dec 2006 Online status: Offline Berichten: 8649 |
![]() Geplaatst op: 16 Jun 2010 om 21:08 |
|
mmmhhhh kan je trachten het Engels te vertalen in het nederlands allengreg512 ????? dacht niet dat het de bedoelings is om van het forum een Engels forum te maken!!!!! wel kan je de beiden neerzetten én het Engels en zijn vertaling..... questie van het begrijpelijk houden voor iedereen.
|
|
|
Sabbe satta sukhino hontu.
Dat alle levende wezens gelukkig mogen zijn! uitspraak van Boeddha |
|
IP gelogd |
|
|
Simone Lazet
Forumlid
Lid geworden: 05 Dec 2006 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 6583 |
![]() Geplaatst op: 16 Jun 2010 om 23:08 |
|
De mods zijn blijkbaar op vakantie ...
|
|
IP gelogd |
|
|
Moderator
Admin Group
Chris, Ellen, Maaike Lid geworden: 06 Dec 2006 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 4991 |
![]() Geplaatst op: 17 Jun 2010 om 11:52 |
|
Nog niet, maar een enkel engels zinnetje zal voor de meeste hier wel geen probleem zijn ?!?
(Maaike)
|
|
IP gelogd |
|
|
Ulla
Forumlid
![]() Geplaatst op: 17 Jun 2010 om 13:04 |
|
Tuurlijk niet. Een zwaluw maakt nog geen zomer.
|
|
|
Life coach,pedagoog,
|
IP gelogd |
|
|
Mirthe
Forumlid
Lid geworden: 07 Dec 2006 Online status: Offline Berichten: 8649 |
![]() Geplaatst op: 19 Jun 2010 om 06:46 |
zelf heb ik het gevoel dat de schrijver of schrijfster het Nederlands zeer onbegrijpelijk neerpent , laat staan het voldoende beheerst......
er zit maw een verschil op wie het Engels gebruikt.....
daarom het voorstel de beiden neer te schrijven....
|
|
|
Sabbe satta sukhino hontu.
Dat alle levende wezens gelukkig mogen zijn! uitspraak van Boeddha |
|
IP gelogd |
|
| Currently Active Users Viewing This Topic: 1 (Members: 0, Guests: 1) |
| Members: |
|
||
Spring naar forum |
u kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum u kan niet antwoorden plaatsen in dit forum u kan niet berichten verwijderen in dit forum u kan niet berichten bewerken in dit forum u kan niet enquêtes aanmaken in dit forum u kan niet stemmen in enquêtes in dit forum |
|
|
(Dit WWF forum is in eigendom van Reiki-Lotus) |
|
Reiki-Lotus is een Reiki- en meditatiepraktijk die werkt vanuit een Boeddhistische visie. U kunt contact met ons opnemen op info@reiki-lotus.com. |
|
|