Reiki-Lotus forum  Tantra-Lotus forum  Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp  Forumregels CalendarCalendar
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Meesters, hun leer, meditatie en yoga
 Reiki-Lotus ForumBoeddhismeMeesters, hun leer, meditatie en yoga
Bericht ikoon Onderwerp: bewegingen tijdens meditatie Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 3
Schrijver Bericht
Frank
Forumlid
Forumlid
'Open source' schrijver.

Lid geworden: 06 Dec 2006
Lokatie: Netherlands
Online status: Offline
Quote Frank Beantwoordbullet Geplaatst op: 21 Jun 2010 om 13:00
Hoi,

Laten we ook vooral niet vergeten dat sommige bewegingen van het lichaam puur lichamelijke reacties zijn, in plaats van voornamelijk energetische.
Als het lichaam helemaal tot rust komt, kan het voorkomen dat er een stuiptrekking of schok optreed. Dat kan te maken hebben met vertraagde ademhaling en gedaalde lichaamstemperatuur, de overgang van waken naar slapen, oververmoeidheid, een oncomfortabele houding van het lichaam..  Ook schijnen de hersenen de gevoelens van ontspanning verkeerd te kunnen interpreteren als vallen of tuimelen.. waardoor een logische reactie van het lichaam is om een reflex te gebruiken om te blijven staan.

Naast dus dat het te maken kan hebben met simpel en alleen de beweging van energie in en om je lichaam.. of het tegenkomen van blokkades, kan het ook een meer fysieke of aardse oorzaak hebben.

Laten we dat niet uit het ook verliezen.
Met het hoofd in de wolken, maar zéér stevig met beide benen in de Aarde verankerd Wink

@Ulla: dankjewel voor je uitleg.
Er is ook geen probleem hoor. Ik was gewoon benieuwd naar de reden achter iets wat ik constateerde. Zonder enig oordeel, maar wel benieuwd.

*Gasshō*
Frank

Aangepast door Frank - 21 Jun 2010 om 13:01
Durf te voelen en wees eerlijk
IP IP gelogd
Ivar
Admin Group
Admin Group
Mollie

Lid geworden: 04 Dec 2006
Quote Ivar Beantwoordbullet Geplaatst op: 21 Jun 2010 om 14:03
Citaat van Frank

Laten we ook vooral niet vergeten dat sommige bewegingen van het lichaam puur lichamelijke reacties zijn, in plaats van voornamelijk energetische.

Puur lichamelijk?
Wordt niet elke lichamelijke beweging veroorzaakt door een energetisch proces?
Het fysieke lichaam is niets anders dan een klankbord voor het energetische lichaam. Een klankbord reageert nooit uit zichzelf, altijd als reactie.
IP IP gelogd
Frank
Forumlid
Forumlid
'Open source' schrijver.

Quote Frank Beantwoordbullet Geplaatst op: 21 Jun 2010 om 14:18
Mwoa, een oncomfortabele zithouding (of lighouding) bijvoorbeeld, wil je zover gaan door te zeggen dat het veroorzaakt wordt door een energetisch proces?
Ik zou zeggen.. je bent verkeerd gaan zitten, daardoor worden dingen in je lichaam afgekneld en daar reageert het lichaam op. Het lijkt me geen energetische onbalans of emotionele blokkade..

Aangepast door Frank - 21 Jun 2010 om 14:18
Durf te voelen en wees eerlijk
IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 07 Dec 2006
Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 21 Jun 2010 om 14:25
mmhhhh dat verkeerde zitten is maar zeer de vraag....
wanneer je dagelijks gaat zitten in dezelfde houding met dezelfde kleren  aan en hier bedoel ik mee dezelfde losse broek bijvoorbeeld.... hoe komt het dan dat je de ene dag en ja soms meerdere dagen na elkaar last hebt van slapende benen.... dat kan zelfs vrijwel onmiddellijk als na langere periode ....en de andere dagen daar geheel geen last van te hebben?
Sabbe satta sukhino hontu.
Dat alle levende wezens gelukkig mogen zijn!
uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
Ulla
Forumlid
Forumlid

Quote Ulla Beantwoordbullet Geplaatst op: 21 Jun 2010 om 16:10
Citaat van Mirthe

Citaat van Ulla

En aan de andere kant als iemand niet verder wil ontwikkelen en zijn balans vinden, wat valt er daaraan best of niet best te vinden? Voor zover je daar persoonlijk zelf geen hinder van ondervind? En dan nog ben je er zelf nog bij om diegene links te laten liggen als het een probleem vormt. 

mmhhh hoe kan je last hebben van het feit dat iemand niet verder wenst te ontwikkelen?
en waarom zou je die persoon links laten liggen?

let wel dat zijn wel erntige vragen!!!!!

Niet uit zijn verband oke? Ik zei dit als reactie op jou antwoord accepteren oke als er maar niet berust wordt.
Wat wil je dan doen? Als iemand dat wel doet? Als je daar last van hebt kun je twee dingen doen, of aan iemands kop blijven zeuren of iemand met rust laten in zijn berusting. Het lijkt wel alsof men (sommingen) uit balans zijnde als iets negatiefs ervaart.

Uit balans zijn kan heel veel leermomenten opleveren. Zonder onbalans geen balans. Dat inzien brengt je pas nader bij balans. Balans volgens bepaalde regels is dat wel echt balans?

Aangepast door Ulla - 21 Jun 2010 om 16:23
Life coach,pedagoog,
Spiritueel Reikileraar.
http://ullaulla.hyves.nl/
www.hulpbijverwerking.nl
www.reikipraktijkonline.nl
IP IP gelogd
Ulla
Forumlid
Forumlid

Quote Ulla Beantwoordbullet Geplaatst op: 21 Jun 2010 om 16:21
Citaat van Mirthe

mmhhhh dat verkeerde zitten is maar zeer de vraag....
wanneer je dagelijks gaat zitten in dezelfde houding met dezelfde kleren  aan en hier bedoel ik mee dezelfde losse broek bijvoorbeeld.... hoe komt het dan dat je de ene dag en ja soms meerdere dagen na elkaar last hebt van slapende benen.... dat kan zelfs vrijwel onmiddellijk als na langere periode ....en de andere dagen daar geheel geen last van te hebben?

Fysieke conditie hoeft niet elke dag hetzelfde te zijn.
Life coach,pedagoog,
Spiritueel Reikileraar.
http://ullaulla.hyves.nl/
www.hulpbijverwerking.nl
www.reikipraktijkonline.nl
IP IP gelogd
Simone Lazet
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 05 Dec 2006
Quote Simone Lazet Beantwoordbullet Geplaatst op: 21 Jun 2010 om 20:09
Mirthe.. waarom begin jij bijna al je postings met MMMMHHH  ?
IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 07 Dec 2006
Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 21 Jun 2010 om 20:55
ja inderdaad valt mij nu ook op, door dit antwoord neer te pennen
dat ik het woord als stopwoordje gebruik..... zal er op letten het niet of zo weinig als mogelijk te gebruiken....Smile

Aangepast door Mirthe - 22 Jun 2010 om 05:36
Sabbe satta sukhino hontu.
Dat alle levende wezens gelukkig mogen zijn!
uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
Simone Lazet
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 05 Dec 2006
Quote Simone Lazet Beantwoordbullet Geplaatst op: 22 Jun 2010 om 15:31
Je hoeft het voor mij niet te laten hoor.. Vroeg me alleen af of je het bewust of onbewust deed..  Tongue

Aangepast door Simone Lazet - 22 Jun 2010 om 15:31
IP IP gelogd
<< Vorige Pagina  van 3

Currently Active Users Viewing This Topic: 1 (Members: 0, Guests: 1)
Members:
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
u kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
u kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
u kan niet berichten verwijderen in dit forum
u kan niet berichten bewerken in dit forum
u kan niet enquêtes aanmaken in dit forum
u kan niet stemmen in enquêtes in dit forum

Deze pagina is gemaakt in 0.031 seconden.

(Dit WWF forum is in eigendom van Reiki-Lotus)

Reiki-Lotus is een Reiki- en meditatiepraktijk die werkt vanuit een Boeddhistische visie. U kunt contact met ons opnemen op info@reiki-lotus.com.