Reiki-Lotus forum  Tantra-Lotus forum  Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp  Forumregels CalendarCalendar
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
* Mijn stelling + Poll *
 Reiki-Lotus ForumDe Stelling* Mijn stelling + Poll *
Bericht ikoon Onderwerp: relatie Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Pagina  van 13 Volgende >>
Enquête-vraag: mijn stelling staat in de openingtekst
Enquête-keuze Stemmen Enquête statistieken
0 [0.00%]
4 [80.00%]
1 [20.00%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver Bericht
Max.
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 24 Jan 2009
Online status: Offline
Quote Max. Beantwoordbullet Onderwerp: relatie
    Geplaatst op: 15 Jul 2010 om 10:07
De 'kwestie 17' gaat opeens een hele andere kant op, vandaar maar even een zijweg hier geplaatst: mijn stelling nu:

Een relatie tussen 2 mensen met verschillende seksuele behoeften in een relatie is gedoemd te mislukken.
IP IP gelogd
pieterb
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 05 Dec 2006
Lokatie: Netherlands
Quote pieterb Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 Jul 2010 om 10:53
Niet persé denk ik. Het zal afhangen van de mate waarin de behoeftes van elkaar verschillen.

Even twee voorbeelden: de een wil zes keer in de week en de ander drie keer is iets waar je best wel zal uitkomen.

Maar als de een een diepe behoefte voelt voor SM met leer, maskers, handboeien en zwepen en de ander daar niks aan vindt, dan gaat dat toch moeilijk worden. Tenzij de partner het goed vindt dat de sm'er het buiten de deur gaat zoeken.

Kortom, hoe extremer de verschillen zijn, des te kleiner de kans dat het goed gaat.

Aangepast door pieterb - 15 Jul 2010 om 10:54
Pieter

IP IP gelogd
Simone Lazet
Forumlid
Forumlid

Quote Simone Lazet Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 Jul 2010 om 13:11
Met Pieter eens.

Maar goed, er zijn ontzettend veel relatievormen.
Ik neem aan dat je in je stelling een samenwonende relatie bedoeld ?

Een nuttige vraag om mezelf te stellen is ;
Waarom wil ik uberhaupt een samenwonende relatie met diegene.
Heeft dat een meerwaarde voor onszelf, en het gezin, of maakt het dingen alleen maar onnodig onpraktisch, gecompliceerd en onrustig voor de kinderen.

Als er te extreme verschillen zijn, en te weinig raakvlakken, wat zoek je dan bij elkaar. 

Aangepast door Simone Lazet - 15 Jul 2010 om 13:31
IP IP gelogd
Max.
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 24 Jan 2009
Quote Max. Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 Jul 2010 om 14:32
Het hoeft niet zo extreem. Als de ene partner niet meer wil en de andere nog wel is er al een probleem lijkt mij. En deze situatie komt erg veel voor vermoed ik.

IP IP gelogd
bloem
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 03 Jun 2009
Quote bloem Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 Jul 2010 om 15:54
ergens zeg ik heel had nee niet eens met je stelling,
maar ik weet het gewoon niet.

hoe creatief het stel hoe meer kans van slagen.
ergens denk ik dat liefde overwint ook dit soort dingen, maar dan is belangrijk te weten accepteren wie je zelf bent en wie je partner is.

Ik bedoel dus weten dat je niet meer wil en ook weten waarom niet, maar hetzelfde geld ook voor de partner. Als je creatief bent is veel mogelijk en als de geijkte denk normen wat meer ruimte gegeven wordt gaat de wereld weer open.

Ik denk dus inderdaad dat het voorbeeld wat je stelde niet direct tot een breuk hoeft te leiden. En zover ik tot nu toe gezien heb komt die situatie veel vaker voor als ik had kunnen vermoeden.

Its all about love, and balance
IP IP gelogd
pieterb
Forumlid
Forumlid

Quote pieterb Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 Jul 2010 om 15:58
Naar mijn persoonlijke ervaring gaat de zin in sex weg als de relatie slechter wordt. En geen sex zorgt voor een versneld slechter wordende binding.
Pieter

IP IP gelogd
Simone Lazet
Forumlid
Forumlid

Quote Simone Lazet Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 Jul 2010 om 16:05
Citaat van Max.

Het hoeft niet zo extreem. Als de ene partner niet meer wil en de andere nog wel is er al een probleem lijkt mij. En deze situatie komt erg veel voor vermoed ik.

Nou ja,.. dat het seksueel goed klikt en aansluit vind ik wel belangrijk idd. Anders gaan dingen toch scheef lopen, en gaat men derden binnen (of buiten) de relatie slepen. Zo'n gedoe. Been there, done that.. en geen zin meer in.     

IP IP gelogd
Simone Lazet
Forumlid
Forumlid

Quote Simone Lazet Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 Jul 2010 om 16:26
Citaat van pieterb

Naar mijn persoonlijke ervaring gaat de zin in sex weg als de relatie slechter wordt. En geen sex zorgt voor een versneld slechter wordende binding.

Ja klopt.

Wanneer de relatie goed is, is seks toch gewoon een minimaal dagelijks iets Smile  gewoon fijn, vanzelfsprekend... waarom níet ?  Kan me er niets bij voorstellen dat mensen met een goede relatie en goede gezondheid maar eens in de week seks hebben met elkaar.
Niet dat ik niet zonder kan, absoluut wel.  Als het er niet is, is het er niet.. en heb ik er helemaal geen moeite mee.    

IP IP gelogd
Ulla
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 06 Dec 2006
Quote Ulla Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 Jul 2010 om 19:49
Intimiteit en erotiek in een "goede" relatie (zoals ik het ervaar) is niet afhankelijk van hoe vaak en hoe lang. Aanraking, knuffelen,erotiek en daadwerkelijke seks vloeit in elkaar over en is niet afgebakend. En altijd in de basis aanwezig. Iedere dag, iedere minuut.

Externe omstandigheden zoals werk, veel of weinig vrije tijd, hoe je je zelf voelt, zorgen spelen ook een rol.In een goede relatie (zoals ik het ervaar) hoef je je geen zorgen te maken als het een keertje een week lang niet zo veel gebeurt. Alle liefdevolle aanraking is uiteindelijk ook vrijen en uiting van je genegenheid. Als het alleen maar om de seks gaat daarvoor heb je geen liefdesrelatie nodig. Essentiele verschillen in behoeftes zeggen wel hoe je liefde in een relatie ervaart en dat kan wel tot problemen leiden.

Erotiek en aanraking in een liefdesrelatie is dan ook veel meer dan alleen maar pure seks. Op die manier zoals ik het zie en ervaar is het altijd aanwezig en geen afgebakend iets. De beleving van een liefdesrelatie als een geheel van lichaam, geest en ziel.

Aangepast door Ulla - 15 Jul 2010 om 20:37
Pedagoog en Life coach
spiritueel Reiki leraar/master
http://ullaulla.hyves.nl/
www.hulpbijverwerking.nl
www.reikipraktijkonline.nl
IP IP gelogd
Simone Lazet
Forumlid
Forumlid

Quote Simone Lazet Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 Jul 2010 om 21:26
Citaat van Ulla

Aanraking, knuffelen,erotiek en daadwerkelijke seks vloeit in elkaar over en is niet afgebakend. En altijd in de basis aanwezig. Iedere dag, iedere minuut.

Erotiek en aanraking in een liefdesrelatie is dan ook veel meer dan alleen maar pure seks. Op die manier zoals ik het zie en ervaar is het altijd aanwezig en geen afgebakend iets. De beleving van een liefdesrelatie als een geheel van lichaam, geest en ziel.

Helemaal mee eens

IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 07 Dec 2006
Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 16 Jul 2010 om 06:23
Citaat van pieterb

totaal mee oneens....
stap van je conditionering af meer is het niet......

Aangepast door Mirthe - 16 Jul 2010 om 06:27
Sabbe satta sukhino hontu.
Dat alle levende wezens gelukkig mogen zijn!
uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
Ulla
Forumlid
Forumlid

Quote Ulla Beantwoordbullet Geplaatst op: 16 Jul 2010 om 08:31
Myrthe: Conditionering is ook, het geheel niet te kunnen zien en maar wat te roepen naar de ander. Geen seks hebben werkt door naar alle gebieden. Mensen in een relatie zijn doorgaans geen monnikken of nonnen. Ook al ben ik het met je eens dat geen seks niet per defintie betekent dat daarom je relatie hoeft te verslechteren. Dat ligt ook aan de redenen en hoe je het persoonlijk wel of niet opvat. Maar het heeft onweigerlijk invloed op de complete invulling van je relatie binnen het menselijke kader.

Lichaam, geest en ziel in een complete liefdesrelatie zijn een geheel en beinvloeden elkaar. Begrijp je elkaar niet meer/minder, wordt het dus wel afgebakende ( of geen) seks en vloeit dus niet meer of minder in elkaar over. En vind vanuit onbegrip en verwijdering niet meer en/of steeds minder plaats. Andersom kan dat ook, als er geen overmacht de reden is. (ziekte enz.). Maar zelfs dan kan het gebeuren dat iemand er toch moeite mee heeft. In een "goede" of beter gezegd een open mind relatie is dan ook dat bespreekbaar.

Geen seks (krijgen) kan het de uitwerking hebben je als gewoon aards mens niet compleet te voelen en dat kan de relatie wel degelijk beïnvloeden. Mensen zijn ook fysieke gemanifesteerde wezens en hebben daarom ook fysieke verbinding (o.a.seks). Deze werkt door naar alle gebieden. Het is niet meer dan logisch dat als een component van het geheel wegvalt, dat dit invloed heeft.

Aangepast door Ulla - 16 Jul 2010 om 08:35
Pedagoog en Life coach
spiritueel Reiki leraar/master
http://ullaulla.hyves.nl/
www.hulpbijverwerking.nl
www.reikipraktijkonline.nl
IP IP gelogd
pieterb
Forumlid
Forumlid

Quote pieterb Beantwoordbullet Geplaatst op: 16 Jul 2010 om 12:45
Citaat van Mirthe

Citaat van pieterb

totaal mee oneens....
stap van je conditionering af meer is het niet......

Dit soort kreten zijn wel al te makkelijk vind ik. Een soort van tegeltjes wijsheden zonder inhoudelijk iets toe te voegen. Het is killing voor discussies.

Vertel dan eens hoe je dit in de praktijk ziet.
Wat vind jij dan de conditionering en hoe pak je in de praktijk aan om daarvan af te stappen?

Aangepast door pieterb - 16 Jul 2010 om 12:45
Pieter

IP IP gelogd
snowhawk
Forumlid
Forumlid

Quote snowhawk Beantwoordbullet Geplaatst op: 16 Jul 2010 om 20:30
Ze zijn niet alleen te gemakkelijk, zoals wel vaker wordt het biologische aspect vergeten.

Door seks maken beide partners stofjes aan die ervoor zorgen dat zij zich met elkaar verbonden voelen.
IP IP gelogd
Pagina  van 13 Volgende >>

Currently Active Users Viewing This Topic: 1 (Members: 0, Guests: 1)
Members:
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
u kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
u kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
u kan niet berichten verwijderen in dit forum
u kan niet berichten bewerken in dit forum
u kan niet enquêtes aanmaken in dit forum
u kan niet stemmen in enquêtes in dit forum

Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.

(Dit WWF forum is in eigendom van Reiki-Lotus)

Reiki-Lotus is een Reiki- en meditatiepraktijk die werkt vanuit een Boeddhistische visie. U kunt contact met ons opnemen op info@reiki-lotus.com.