Reiki-Lotus forum  Tantra-Lotus forum  Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp  Forumregels CalendarCalendar
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
* Mijn stelling + Poll *
 Reiki-Lotus ForumDe Stelling* Mijn stelling + Poll *
Bericht ikoon Onderwerp: relatie Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 13 Volgende >>
Enquête-vraag: mijn stelling staat in de openingtekst
Enquête-keuze Stemmen Enquête statistieken
0 [0.00%]
4 [80.00%]
1 [20.00%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver Bericht
Ulla
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 06 Dec 2006
Lokatie: Netherlands
Online status: Offline
Quote Ulla Beantwoordbullet Geplaatst op: 16 Jul 2010 om 22:59
Al naar gelang de intensiteit en persoonlijke verbondenheid in je relatie werkt dat toch niet in elke relatie of sexuele ontmoeting even sterk.

Kan het mij wel voorstellen bij plotseling oplaaiende passie bij mensen die een spontane heftige sexuele ontmoeting met elkaar hebben.

Aangepast door Ulla - 16 Jul 2010 om 23:05
Pedagoog en Life coach
spiritueel Reiki leraar/master
http://ullaulla.hyves.nl/
www.hulpbijverwerking.nl
www.reikipraktijkonline.nl
IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 07 Dec 2006
Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 06:42
Citaat van Ulla

Myrthe: Conditionering is ook, het geheel niet te kunnen zien en maar wat te roepen naar de ander.
Geen seks hebben werkt door naar alle gebieden.
ben ik met je eens

Mensen in een relatie zijn doorgaans geen monnikken of nonnen.
doorgaans niet neen; doch ga er niet vanuit dat het onmogelijke ook mogelijk kan zijn. maw het komt wel degelijk voor.

Ook al ben ik het met je eens dat geen seks niet per defintie betekent dat daarom je relatie hoeft te verslechteren. Dat ligt ook aan de redenen en hoe je het persoonlijk wel of niet opvat. Maar het heeft onweigerlijk invloed op de complete invulling van je relatie binnen het menselijke kader.
het geeft jou een andere kijk, je gaat de samenleving, de maatschappij, het samen leven in zijn geheel anders gaan beleven. dat is mijn ervaring.

Lichaam, geest en ziel in een complete liefdesrelatie zijn een geheel en beinvloeden elkaar.
dat klopt

Begrijp je elkaar niet meer/minder, wordt het dus wel afgebakende ( of geen) seks en vloeit dus niet meer of minder in elkaar over. En vind vanuit onbegrip en verwijdering niet meer en/of steeds minder plaats. Andersom kan dat ook, als er geen overmacht de reden is. (ziekte enz.). Maar zelfs dan kan het gebeuren dat iemand er toch moeite mee heeft. In een "goede" of beter gezegd een open mind relatie is dan ook dat bespreekbaar.
waarom laat je het begrip " begrijp je elkaar" weg in het gehele betoog?????? alof je elkaa niet kan begrijpen zonder dat er ziekte of wat ever ter sprake is..

Geen seks (krijgen) kan het de uitwerking hebben je als gewoon aards mens niet compleet te voelen en dat kan de relatie wel degelijk beïnvloeden. Mensen zijn ook fysieke gemanifesteerde wezens en hebben daarom ook fysieke verbinding (o.a.seks). Deze werkt door naar alle gebieden. Het is niet meer dan logisch dat als een component van het geheel wegvalt, dat dit invloed heeft.

het is absoluut mogelijk je volkomen compleet te voelen zonder sex.

Sabbe satta sukhino hontu.
Dat alle levende wezens gelukkig mogen zijn!
uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 06:58
Citaat van pieterb

Citaat van Mirthe

Citaat van pieterb

Naar mijn persoonlijke ervaring gaat de zin in sex weg als de relatie slechter wordt. En geen sex zorgt voor een versneld slechter wordende binding.

totaal mee oneens....
stap van je conditionering af meer is het niet......

Dit soort kreten zijn wel al te makkelijk vind ik. Een soort van tegeltjes wijsheden zonder inhoudelijk iets toe te voegen. Het is killing voor discussies.

Vertel dan eens hoe je dit in de praktijk ziet.
Wat vind jij dan de conditionering en hoe pak je in de praktijk aan om daarvan af te stappen?
jou conditionering in deze zit hem erin PieterB dat je je eigen ervaring uitschreeuwt .... wat mag overigens.... je kent ( weet )niet beter.... is overigens geen verwijt..... meestal kennen de mensen maar één leven binnen dit leven......
verder heb ik geen zin om  op je vraag in te gaan.... de vraag is in mijn optiek veel te schreeuwerig.
doch neem van mij aan dat een mens binnen dit leven weldegelijk twee of meedere levens kan manifesteren....
let wel , voor alle duidelijkheid ,meerdere levens manifesteren betekent niet een dubbel leven lijden héé dat is compleet anders of anders gezegd een dubbel leven lijden heeft een compleet andere insteek.
met twee of meerdere levens lijde binnen één gegeven leven ( tussen geboorte en dood) kan je gerust in het ene leven sex hebben gehad met daaruit vloeient een aantal geboortes.
in het daarop volgende leven een leven lijden zonder daadwerkelijke sex.
hoe het wordt gedaan ?
gewoon doen PieterB  gewoon doen en ervaren meer niet.
dit dient te volstaan als antwoord....

uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 07:21
Citaat van snowhawk

Ze zijn niet alleen te gemakkelijk, zoals wel vaker wordt het biologische aspect vergeten.

Door seks maken beide partners stofjes aan die ervoor zorgen dat zij zich met elkaar verbonden voelen.
er wordt inderdaad met sex relaties zeer onzorgvuldig omgesprongen.... soms wordt er van partner gewisseld als van een onderbroek. ipl van werkelijk alle mogelijke levens te lijden binnen die ene relatie. het is geen must doch wel een uitdaging.
uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
pieterb
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 05 Dec 2006
Quote pieterb Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 07:38
Citaat van Mirthe

Citaat van pieterb

Citaat van Mirthe

Citaat van pieterb

Naar mijn persoonlijke ervaring gaat de zin in sex weg als de relatie slechter wordt. En geen sex zorgt voor een versneld slechter wordende binding.

totaal mee oneens....
stap van je conditionering af meer is het niet......
Dit soort kreten zijn wel al te makkelijk vind ik. Een soort van tegeltjes wijsheden zonder inhoudelijk iets toe te voegen. Het is killing voor discussies. Vertel dan eens hoe je dit in de praktijk ziet. Wat vind jij dan de conditionering en hoe pak je in de praktijk aan om daarvan af te stappen?

jou conditionering in deze zit hem erin PieterB dat je je eigen ervaring uitschreeuwt .... wat mag overigens.... je kent ( weet )niet beter.... is overigens geen verwijt..... meestal kennen de mensen maar één leven binnen dit leven......

verder heb ik geen zin om  op je vraag in te gaan.... de vraag is in mijn optiek veel te schreeuwerig.

doch neem van mij aan dat een mens binnen dit leven weldegelijk twee of meedere levens kan manifesteren....

let wel , voor alle duidelijkheid ,meerdere levens manifesteren betekent niet een dubbel leven lijden héé dat is compleet anders of anders gezegd een dubbel leven lijden heeft een compleet andere insteek.

met twee of meerdere levens lijde binnen één gegeven leven ( tussen geboorte en dood) kan je gerust in het ene leven sex hebben gehad met daaruit vloeient een aantal geboortes.

in het daarop volgende leven een leven lijden zonder daadwerkelijke sex.

hoe het wordt gedaan ?

dit dient te volstaan als antwoord....

Ik praatte uit ervaring en dat is niet hetzelfde als conditionering overigens.

Heb je ook maar een draad van bewijs voor deze ideeën?
Ook voor jou geldt dat je van alles kan roepen en de wildste ideeën kan hebben, maar je hebt geen enkel argument genoemd noch enig vorm van bewijs.
Je komt met een fantastisch verhaal aan waarmee je blijkbaar iets of iemand denkt te overbluffen.

Het feit dat jij namelijk denkt dat het zo is, wil nog niet zeggen dat het zo is. Bewijzen en argumenten aub.

Ik kan ook wel roepen dat ik de verschrikkelijke sneeuwman ben. Maar daarmee is het niet zo.

Aangepast door pieterb - 17 Jul 2010 om 07:39
Pieter

IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 07:49
ook ik spreek vanuit ervaring PieterB
met twee of meerdere levens lijden binnen één gegeven leven ( tussen geboorte en dood) kan je gerust in het ene leven sex hebben gehad met daaruit vloeient een aantal geboortes.
in het daarop volgende leven ....... met dezelfde man welliswaar ....een leven lijden zonder daadwerkelijke sex.

hoe het wordt gedaan ?

goed lezen PieterB 

toemaatje je kan als je wil als man op je 50ste nog zo'n experimenteel leven gaan lijden met een jonge vrouw  gezien ze nog kinderen dient te kunnen baren.

Aangepast door Mirthe - 17 Jul 2010 om 07:58
uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
Kabir
Forumlid
Forumlid

Quote Kabir Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 07:56
Citaat van pieterb

Ik heb me laten vertellen (Wink) dat het voor mannen en vrouwen net andersom is.
Vrouwen willen eerst de verbinding voelen en pas daarna de seks.
Voor mannen is de seks nodig om de verbinding te voelen.
Het is ook mijn ervaring; uitzonderingen daargelaten, uiteraard.
Dat beide wetende, kan het een hoop narigheid voorkomen.

Probeer maar eens uit te leggen dat er niets te zeggen is .....
IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 08:15
Citaat van pieterb

Ik praatte uit ervaring en dat is niet hetzelfde als conditionering overigens.

je maakt van je ervaring een conditionering PieterB
gezien je de ervaring van de ander niet kan aanvaarden. je blijft steeds doordrammen over bewijzen geven....
een ervaring is een ervaring....
welk bewijs is er anders te geven als de raadgeving de uitdaging aan te gaan van zelf ervaring.
natuurlijk gaat zo'n experiment niet vanzelf , het stil waar het nooit waait, maw het loopt niet altijd van een leien dakje , doch je neemt geen ontslag bij de eerste muggenbeet . waarmee ik wil zeggen dat je niet uit elkaar gaat omdat je de stormen beu bent.
verder sluit ik me aan bij Kabir.

Aangepast door Mirthe - 17 Jul 2010 om 08:15
uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
pieterb
Forumlid
Forumlid

Quote pieterb Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 08:17
Citaat van Mirthe

ook ik spreek vanuit ervaring PieterB

met twee of meerdere levens lijden binnen één gegeven leven ( tussen geboorte en dood) kan je gerust in het ene leven sex hebben gehad met daaruit vloeient een aantal geboortes.

in het daarop volgende leven ....... met dezelfde man welliswaar ....een leven lijden zonder daadwerkelijke sex.

hoe het wordt gedaan ?

goed lezen PieterB 

Mirthe, houd eens op met dit soort arrogantie en schrijf op een duidelijke manier op wat je bedoelt en geef eens argumenten.

Je schrijft op een in mijn ogen ernstig verwarde manier.

Bedoel je soms dat je diverse fases in een leven kan hebben zonder dood te gaan, of bedoel je dat je dood gaat en gereïncarneerd wordt in het zelfde leven?
Pieter

IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 08:19

volgens mij is dat wel heel duidelijk niet.

Aangepast door Mirthe - 17 Jul 2010 om 08:20
uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 08:25
Citaat van pieterb

Mirthe, houd eens op met dit soort arrogantie en schrijf op een duidelijke manier op wat je bedoelt en geef eens argumenten.

dit kan net hetzelfde gezegd worden van jou bijdrage....
kom op met argumenten die staven
wat jij schrijft vanuit jou ervaring.
wat doet jou zeggen dat : "Naar mijn persoonlijke ervaring gaat de zin in sex weg als de relatie slechter wordt. En geen sex zorgt voor een versneld slechter wordende binding."

Aangepast door Mirthe - 17 Jul 2010 om 08:26
uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
pieterb
Forumlid
Forumlid

Quote pieterb Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 08:26
1: lijden of leiden?
2: daaruit vloeiend een aantal geboortes: bedoel je hier kinderen mee?
3: dus je bedoelt fases in één leven?

Iedereen maakt wel eens typefouten maar soms kan dit het begrijpen van een bericht flink bemoeilijken.

Maar als ik nu snap wat je zegt, slaat jouw opmerking over conditionering nog steeds nergens op.

Wat je zegt, als ik het snap tenminste, is allemaal prachtig maar wat is nu je punt?

De stelling was deze namelijk :Een relatie tussen 2 mensen met verschillende seksuele behoeften in een relatie is gedoemd te mislukken.

Je bent soms moeilijk te volgen voor mij Mirthe. Wellicht dat je je eigen gedachtegang goed kan volgen maar door de manier waarop je het het opschrijft, is het voor mij althans nauwelijks te volgen.

Aangepast door pieterb - 17 Jul 2010 om 08:55
Pieter

IP IP gelogd
snowhawk
Forumlid
Forumlid

Quote snowhawk Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 08:34
Het zinsdeeltje 'niet beter weten' in een reactie van Mirthe staat me tegen. Alsof seks iets is waaraan je doet, zolang je niet beter weet.

Dat riekt me teveel naar een door religie opgelegde zuiverheid die niet eens kan bestaan.
IP IP gelogd
pieterb
Forumlid
Forumlid

Quote pieterb Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 08:35
Citaat van Mirthe

Citaat van pieterb

dit kan net hetzelfde gezegd worden van jou bijdrage....
kom op met argumenten die staven
wat jij schrijft vanuit jou ervaring.
wat doet jou zeggen dat : "Naar mijn persoonlijke ervaring gaat de zin in sex weg als de relatie slechter wordt. En geen sex zorgt voor een versneld slechter wordende binding."

Naar mijn persoonlijke ervaring

Wat zou dit betekenen denk je?

Maar goed, ik zal het je uitleggen. Als mijn relatie niet goed is, heb ik geen zin in sex. Als het lekker gaat tussen mij en mijn vriendin, heb ik wel zin in sex met haar. Sex zorgt voor binding doordat er een hormoon vrij komt. Geen sex doordat de relatie slecht is, zorgt bij mij voor meer afstand.

Aangepast door pieterb - 17 Jul 2010 om 08:38
Pieter

IP IP gelogd
<< Vorige Pagina  van 13 Volgende >>

Currently Active Users Viewing This Topic: 2 (Members: 0, Guests: 2)
Members:
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
u kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
u kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
u kan niet berichten verwijderen in dit forum
u kan niet berichten bewerken in dit forum
u kan niet enquêtes aanmaken in dit forum
u kan niet stemmen in enquêtes in dit forum

Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.

(Dit WWF forum is in eigendom van Reiki-Lotus)

Reiki-Lotus is een Reiki- en meditatiepraktijk die werkt vanuit een Boeddhistische visie. U kunt contact met ons opnemen op info@reiki-lotus.com.