Reiki-Lotus forum  Tantra-Lotus forum  Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp  Forumregels CalendarCalendar
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
* Mijn stelling + Poll *
 Reiki-Lotus ForumDe Stelling* Mijn stelling + Poll *
Bericht ikoon Onderwerp: relatie Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 13 Volgende >>
Enquête-vraag: mijn stelling staat in de openingtekst
Enquête-keuze Stemmen Enquête statistieken
0 [0.00%]
4 [80.00%]
1 [20.00%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver Bericht
pieterb
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 05 Dec 2006
Lokatie: Netherlands
Online status: Offline
Quote pieterb Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 08:39
Citaat van snowhawk

Het zinsdeeltje 'niet beter weten' in een reactie van Mirthe staat me tegen. Alsof seks iets is waaraan je doet, zolang je niet beter weet.

Dat riekt me teveel naar een door religie opgelegde zuiverheid die niet eens kan bestaan.

Wij zijn allemaal het product van sex trouwens.
Pieter

IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 07 Dec 2006
Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 08:49
[QUOTE=pieterb]1: lijden of leiden?
er is inderdaad een verschil tussen "lijden en leiden"
leiden met "ei " is de leiding nemen... binnen een huwelijk neem je beiden gezamelijke beslissingen vanuit verstandhouding, wederzijds begrip en heeft niemand de absolute leiding.
lijden met "ij" daarentegen wijst op wind en stomachtigheid , het loopt niet altijd gesmeerd, niet altijd op rozen, niet altijd in perfecte harmonie.... wat niet betekent dat het niet zou kunnen .....

2: daaruit vloeiend een aantal geboortes: bedoel je hier kinderen mee?
ja natuurlijk....
uit een huwelijk is het mijnsinziens niet vreemd dat daaruit een aantal geboortes voortvloeien niet?

3: dus je bedoelt fases in één leven?
ja inderdaad , je kan meerdere levens beschouwen als meerdere fases... volgens mij is dat niet erg onbegrijpbaar Nederlands.

Iedereen maakt wel eens typefouten maar soms kan dit het begrijpen van een bericht flink bemoeilijken.
ben ik met je eens
doch in deze was /is het echt geen typefout.

Maar als ik nu snap wat je zegt, slaat jouw opmerking over conditionering nog steeds nergens op.
dat kan dat we dingen niet op dezelfde wijze begrijpen, daar heb ik geen moeite mee.
voormmij is conditionering een patroon die steeds wederkering is.
voorbeeld: je hebt een gedacht, hier in deze: "Naar mijn persoonlijke ervaring gaat de zin in sex weg als de relatie slechter wordt. En geen sex zorgt voor een versneld slechter wordende binding."
en je gedraagt er je ganse leven naar.... ttz. je gaat een verbing aan met een partner.... door omstandigheden krijg je het lastig met die persoon, je gaat uit elkaar en gaat een andere verbinding aan met een andere partner en dit meerdere keren binnen je leven.
maw je lijdt meerdere levens binnen je één leven met meerdere partners...

Wat je zegt, als ik het snap tenminste, is allemaal prachtig maar wat is nu je punt?
het punt
ik stelde een andere persoonlijke ervaring tenover jou persoonlijke ervaring meer niet.
het verschil zit hem in het feit dat ik vanuit mijn persoonlijke ervaring jou ervaring compleet begrijp gezien ik binnen mijn schrijven  et woordtje " lijden" gebruik en niet het woord "leiden".

De stelling was deze namelijk :Een relatie tussen 2 mensen met verschillende seksuele behoeften in een relatie is gedoemd te mislukken.
ja en?
wat is jou ervaring hierin?
Sabbe satta sukhino hontu.
Dat alle levende wezens gelukkig mogen zijn!
uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
Kabir
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 06 Dec 2006
Quote Kabir Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 08:50
Citaat van pieterb

Wij zijn allemaal het product van sex trouwens.

En vaak kun je aan het product zien of de makers er plezier in hebben gehad .... Embarrassed
Probeer maar eens uit te leggen dat er niets te zeggen is .....
IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 08:56
Citaat van pieterb

Naar mijn persoonlijke ervaring

Wat zou dit betekenen denk je?

Maar goed, ik zal het je uitleggen. Als mijn relatie niet goed is, heb ik geen zin in sex. Als het lekker gaat tussen mij en mijn vriendin, heb ik wel zin in sex met haar. Sex zorgt voor binding doordat er een hormoon vrij komt. Geen sex doordat de relatie slecht is, zorgt bij mij voor meer afstand.
PieterB , jij bent een man , ik ben een vrouw.....
en ja ik heb geen sex nodig om mij verbonden te voelen emet mijn man.
dat is mijn etrvaring... dat het jou onmogelijk is dit te begrijpen kan ik jou niet kwalijk nemen, kan het wel begrijpen.
het heeft niets maar dan ook helemaal niet te maken met religieuze getindheid zoals snowhack het suggereerd wel in tegendeel.
uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
pieterb
Forumlid
Forumlid

Quote pieterb Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 09:00
Ik geloof dat ik je begin te begrijpen.
Even samenvattend.

Jij hebt allang een relatie met dezelfde man. Eerder in je leven hebben jullie een sexleven gehad en daar zijn kinderen uit voortgekomen.

Nu leef je nog steeds met dezelfde man en je voelt je er verbonden mee maar jullie hebben geen sex meer maar dat is in orde voor jullie.

Is dit wat je bedoelde?

Aangepast door pieterb - 17 Jul 2010 om 09:01
Pieter

IP IP gelogd
Franciscus
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 27 Feb 2010
Quote Franciscus Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 09:01
Een diepgaande relatie hoeft niet persé sexueel getint te zijn. 
Geen religie hoger dan Waarheid.
IP IP gelogd
pieterb
Forumlid
Forumlid

Quote pieterb Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 09:04
Citaat van Franciscus

Mee eens. Ik heb een aantal hele goede vriendinnen waar ik geen sex mee heb.
Maar met mijn eigen vriendin vind ik dat wel heel fijn.

Pieter

IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 09:09
Citaat van pieterb

Ik geloof dat ik je begin te begrijpen.
Even samenvattend.

Jij hebt allang een relatie met dezelfde man. Eerder in je leven hebben jullie een sexleven gehad en daar zijn kinderen uit voortgekomen.

Nu leef je nog steeds met dezelfde man en je voelt je er verbonden mee maar jullie hebben geen sex meer maar dat is in orde voor jullie.

Is dit wat je bedoelde?
het koste wel bloed zweet en tranen Wink doch we hebben elkaar begrepen.
uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
pieterb
Forumlid
Forumlid

Quote pieterb Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 09:11
oké en nu ik heb eenmaal door heb wat je bedoelt, denk ik dat het best zou kunnen.
Ik vind sex op zijn tijd echter belangrijk en voor mij zou dit op den duur niet werken. Maar dat kan anders zijn voor jou.
Pieter

IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 09:13
Citaat van pieterb

Citaat van Franciscus

Mee eens. Ik heb een aantal hele goede vriendinnen waar ik geen sex mee heb.
Maar met mijn eigen vriendin vind ik dat wel heel fijn.

een vraagje PieterB ..... hierop dien je echt niet publiekelijk te antwoorden....beschouw je jou vriendin waarmee je nu samen leeft als je privé eigendom?
uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
Ulla
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 06 Dec 2006
Quote Ulla Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 09:21
Mensen in een relatie zijn doorgaans geen monnikken of nonnen.

doorgaans niet neen; doch ga er niet vanuit dat het onmogelijke ook mogelijk kan zijn. maw het komt wel degelijk voor. (Myrthe)

Dit betreft dan in ieder geval niet de liefdesrelatie met bekende invulling op alle gebieden zoals hier bedoeld.

waarom laat je het begrip " begrijp je elkaar" weg in het gehele betoog?????? alof je elkaa niet kan begrijpen zonder dat er ziekte of wat ever ter sprake is..(myrthe)

snap je vraag niet en ik denk dat je iets invult wat ik niet bedoeld heb. Ik heb niets gezegd wat dit antwoord begrijpelijk maakt. Wat laat ik weg? en waar? Hoe kun je zeggen dat ik iets weglaat terwijl het er wel staat.
Totaal onduidelijk, sorry maar hier kan ik niets mee.

En voor de rest, mensen kunnen verschillende ervaringen hebben met dezelfde situatie. Dat jij het anders ziet, anders invult betekent niet dat het en of is maar en en. Plus dat je soms dingen heel anders interpreteerd dan dat ik je bedoeld heb. Of je daar nu wel of niet klopt of klopt niet achter zet heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Jij hebt blijkbaar weer andere ervaringen en het wordt niet echt duidelijk wat je dan precies bedoelt.

het is absoluut mogelijk je volkomen compleet te voelen zonder sex.(Myrthe)

Ja natuurlijk is het dat. Maar de invulling van een relatie waarin lichaam, geest en ziel bij elkaar in een wisselwerking zijn is niet compleet als er een component ontbreekt. Daarom kun je jezelf nog wel compleet voelen,
maar hij/zij kan zich wel niet compleet voelen qua invulling van de relatie die hij/zij is aangegaan.

Er is hier sprake van een relatie waarin alle componenten zijn vertegenwoordigd van een menselijk leven.

Aangepast door Ulla - 17 Jul 2010 om 09:35
Life coach,pedagoog,
Spiritueel Reikileraar.
http://ullaulla.hyves.nl/
www.hulpbijverwerking.nl
www.reikipraktijkonline.nl
IP IP gelogd
pieterb
Forumlid
Forumlid

Quote pieterb Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 09:25
Citaat van Mirthe

Citaat van pieterb

Citaat van Franciscus

Mee eens. Ik heb een aantal hele goede vriendinnen waar ik geen sex mee heb. Maar met mijn eigen vriendin vind ik dat wel heel fijn.

een vraagje PieterB ..... hierop dien je echt niet publiekelijk te antwoorden....beschouw je jou vriendin waarmee je nu samen leeft als je privé eigendom?

A: Ik woon niet samen.
B: Hoe kom je tot zo'n vreemde vraag? Hoe kan iemand ooit mijn eigendom zijn? De slavernij is namelijk afgeschaft.
De realiteit heeft mij allang geleerd dat iedereen in dit leven vrij is om te komen en gaan wanneer ze dat willen, ook mijn vriendin. Ze is bij mij uit eigen vrije wil.
Over conditionering gesproken zeg.

Aangepast door pieterb - 17 Jul 2010 om 09:28
Pieter

IP IP gelogd
pieterb
Forumlid
Forumlid

Quote pieterb Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 09:26
Citaat van Ulla

Dan is het in ieder geval geen liefdesrelatie zoals hier bedoeld en ze in de hedendaagse maatschappij voorkomt. Voor zover ik weet, hebben monnikken en nonnen geen seks met elkaar.

Zeker de discussie over misbruik in de kerk gemist?
Pieter

IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 09:33
Citaat van Ulla

Mensen in een relatie zijn doorgaans geen monnikken of nonnen.
(ulla)
doorgaans niet neen; doch ga er niet vanuit dat het onmogelijke ook mogelijk kan zijn. maw het komt wel degelijk voor. (Myrthe)

Dan is het in ieder geval geen liefdesrelatie zoals hier bedoeld en ze in de hedendaagse maatschappij voorkomt. Voor zover ik weet, hebben monnikken en nonnen geen seks met elkaar.
een mooier voorbeeld van geconditioneerdheid kan je je niet gedromen.

waarom laat je het begrip " begrijp je elkaar" weg in het gehele betoog?????? alof je elkaa niet kan begrijpen zonder dat er ziekte of wat ever ter sprake is..(myrthe)

snap je vraag niet en ik denk dat je iets invult wat ik niet bedoeld heb. Ik heb niets gezegd wat dit antwoord begrijpelijk maakt. Wat laat ik weg? en waar? Totaal onduidelijk, sorry maar hier kan ik niets mee.
het viel me op dat je één kant belichtte namelijk de zienswijze van elkaar " niet begrijpen"

En voor de rest, mensen kunnen verschillende ervaringen hebben met dezelfde situatie. Dat jij het anders ziet, anders invult betekent niet dat het en of is maar en en. Plus dat je soms dingen heel anders interpreteerd dan dat ik je bedoeld heb. Of je daar nu wel of niet klopt of klopt niet achter zet heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Voor jou klopt jou zienswijze, maar ik heb wel het idee dat je soms andere dingen bedoelt dan ik. Het wordt er zo niet duidelijker op.

Ulla dit gedeelte slaat nergens op.... je bent het eens of niet eens met elkaar en dat kan je vertalen bij middel van het woordje " klopt" maw je bent het eens met de zienswijze...

het is absoluut mogelijk je volkomen compleet te voelen zonder sex.(Myrthe)
Ja natuurlijk is het dat. Maar de invulling van een relatie waarin lichaam, geest en ziel bij elkaar in een wisselwerking zijn is niet compleet als er een component ontbreekt. Daarom kun je jezelf nog wel compleet voelen, alleen kan het wel zijn als je iets mist in de relatie of dat nu op geestelijk of lichamelijk gebied is dat toch niet is wat je zoekt in een relatie.
hoe kan je iets missen wanneer je je compleet voelt?
hoe completer kan iets zijn wanneer iets compleet is?

uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
<< Vorige Pagina  van 13 Volgende >>

Currently Active Users Viewing This Topic: 1 (Members: 0, Guests: 1)
Members:
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
u kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
u kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
u kan niet berichten verwijderen in dit forum
u kan niet berichten bewerken in dit forum
u kan niet enquêtes aanmaken in dit forum
u kan niet stemmen in enquêtes in dit forum

Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.

(Dit WWF forum is in eigendom van Reiki-Lotus)

Reiki-Lotus is een Reiki- en meditatiepraktijk die werkt vanuit een Boeddhistische visie. U kunt contact met ons opnemen op info@reiki-lotus.com.