Reiki-Lotus forum  Tantra-Lotus forum  Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp  Forumregels CalendarCalendar
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
* Mijn stelling + Poll *
 Reiki-Lotus ForumDe Stelling* Mijn stelling + Poll *
Bericht ikoon Onderwerp: relatie Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 13 Volgende >>
Enquête-vraag: mijn stelling staat in de openingtekst
Enquête-keuze Stemmen Enquête statistieken
0 [0.00%]
4 [80.00%]
1 [20.00%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver Bericht
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 07 Dec 2006
Online status: Offline
Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 09:42
Citaat van pieterb

Citaat van Ulla

Dan is het in ieder geval geen liefdesrelatie zoals hier bedoeld en ze in de hedendaagse maatschappij voorkomt. Voor zover ik weet, hebben monnikken en nonnen geen seks met elkaar.

Zeker de discussie over misbruik in de kerk gemist?
helemaal niets gemist
voor alle duidelijkheid
volgens mij is er een occeaan van verschil tussen
een relatie monnik - non en sex hebben..... twee volwassen mensen
en pedofilie binnen de kerk
waar het gaat om een relatie tussen een volwassene hier in deze de priester en het kind...

of ga je het sexuele leven tussen man en vrouw gelijk schakelen met het wijden van een vrouw tot priester?

gezien de kerk het wijden van een vrouw tot priester gelijk schakelt met pedofilie binnen de kerk.

let wel dit is een éénmalige reactie op het geschrevene willen we hierover verder gaan kunnen we dit doen onder een andere topic.

Aangepast door Mirthe - 17 Jul 2010 om 09:45
Sabbe satta sukhino hontu.
Dat alle levende wezens gelukkig mogen zijn!
uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
pieterb
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 05 Dec 2006
Lokatie: Netherlands
Quote pieterb Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 09:46
Zie je die smileys achter mijn opmerking?
Het was ironisch bedoeld maar dat miste je blijkbaar.
Je lijkt wel erg snel dingen in te vullen Mirthe.

Aangepast door pieterb - 17 Jul 2010 om 09:51
Pieter

IP IP gelogd
pieterb
Forumlid
Forumlid

Quote pieterb Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 09:50
Citaat van Mirthe

hoe kan je iets missen wanneer je je compleet voelt?

hoe completer kan iets zijn wanneer iets compleet is?
[/QUOTE]

In het land van de blinden mist niemand zijn zicht.
Ze weten namelijk niet beter en missen niks en voelen zich compleet en heel. Iedereen is blind dus het verschil hebben ze niet door.

Komen ze echter in het land van de zienden, dan merken ze al snel dat er bij hun wel iets mist.

Aangepast door pieterb - 17 Jul 2010 om 09:51
Pieter

IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 09:51
helemaal niets gemist PieterB
vind het geschrevene nog steeds  :"Dan is het in ieder geval geen liefdesrelatie zoals hier bedoeld en ze in de hedendaagse maatschappij voorkomt. Voor zover ik weet, hebben monnikken en nonnen geen seks met elkaar. "
een schitterend voorbeeld van geconditioneerdheid en heeft niets maar dan ook helemaal niets met de voorvallen binnen de kerk van doen.
maw jou geschreven reactie mag dan ironisch bedoeld zijn zie de relevantie van de ironische reactie niet binnen de context van de topic niet.
uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
Ulla
Forumlid
Forumlid

Lid geworden: 06 Dec 2006
Quote Ulla Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 09:51
Waarom is het conditionering als ik weet dat het (eigenlijk) de bedoeling is dat monnikken en nonnen geen seks hebben met elkaar? Of het wel of niet gebeurt is een ander verhaal. Maar als het zo wilt zien, dan is alles waarvan wij een bepaalde aanname/weet hebben conditionering. Die heeft iedereen.
Zelfs al is het zo iets simpels dan dat je ervan uitgaat dat je huis een voordeur heeft.

En wat ik net niet snapte snap ik nu nog niet. Ook niet met je extra uitleg. Ik zal het nog een keer lezen misschien snap ik het dan.

Ulla dit gedeelte slaat nergens op.... je bent het eens of niet eens met elkaar en dat kan je vertalen bij middel van het woordje " klopt" maw je bent het eens met de zienswijze...(myrthe)

oke duidelijk wat je bedoelt. Ik bedoelde het anders en daar slaat het dus wel op. Ik wilde alleen maar zeggen dat je gewoon verschillende zienswijzen kunt hebben. Met elkaar eens of niet eens zijn dekt de verschillende ervaringen niet.

hoe completer kan iets zijn wanneer iets compleet is? (myrthe)

Simpel door je er niet afhankelijk van te maken en het als voorkeur te zien.
Ook al heb ik ontzettend trek in chocola, een reisje, een relatie met alles erop en eraan, ik ben er niet afhankelijk van. En wordt er niet meer of minder op. Er is een verschil tussen voorkeuren hebben en je er afhankelijk van te maken. Je hoeft er niet minder gelukkig van te worden, als je met jezelf gelukkig bent.

Pedagoog en Life coach
spiritueel Reiki leraar/master
http://ullaulla.hyves.nl/
www.hulpbijverwerking.nl
www.reikipraktijkonline.nl
IP IP gelogd
pieterb
Forumlid
Forumlid

Quote pieterb Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 09:53
Ja, inderdaad monniken en nonnen leggen de eed van kuisheid af. Met andere woorden, ze beloven geen sex te hebben. Of dat in real life zo is, is een ander verhaal maar ze gaan wel het klooster/adbij in met die belofte.

Dus waar zit de conditionering?
Pieter

IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 09:54
Citaat van pieterb

Citaat van Mirthe

hoe completer kan iets zijn wanneer iets compleet is?

In het land van de blinden mist niemand zijn zicht.
Ze weten namelijk niet beter en missen niks en voelen zich compleet en heel. Iedereen is blind dus het verschil hebben ze niet door.

Komen ze echter in het land van de zienden, dan merken ze al snel dat er bij hun wel iets mist.[/QUOTE]
ja of net niet
maw in het land van zienden zie je dat je niets mist.
uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 09:57
Citaat van pieterb

Ja, inderdaad monniken en nonnen leggen de eed van kuisheid af. Met andere woorden, ze beloven geen sex te hebben. Of dat in real life zo is, is een ander verhaal maar ze gaan wel het klooster/adbij in met die belofte.

Dus waar zit de conditionering?
de conditionering zit hem in het feit dat het je opgelegd wordt.
je laat je vrijwillig welliswaar iets opleggen.... je vrijwillig conditioneren .....opzich niets mis mee.
uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
Ulla
Forumlid
Forumlid

Quote Ulla Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 10:10

voormmij is conditionering een patroon die steeds wederkering is.

voorbeeld: je hebt een gedacht, hier in deze: "Naar mijn persoonlijke ervaring gaat de zin in sex weg als de relatie slechter wordt. En geen sex zorgt voor een versneld slechter wordende binding."
en je gedraagt er je ganse leven naar.... ttz. je gaat een verbing aan met een partner.... door omstandigheden krijg je het lastig met die persoon, je gaat uit elkaar en gaat een andere verbinding aan met een andere partner en dit meerdere keren binnen je leven.
maw je lijdt meerdere levens binnen je één leven met meerdere partners...(Myrthe)

Hier leg je tenminste iets duidelijker uit. En dat kan ik volgen.
Ook in mijn ervaringen. Maar de zin in seks gaat niet weg omdat je dat als
een patroon is opgelegd, de zin in seks gaat weg, omdat iemand niet alleen maar seks wil maar een complete invulling van de relatie, dus niet alleen maar afgebakende seks. Dat is waar iemand voor kiest. Is diegene aan wat anders toe, dus wel alleen maar seks, of een relatie zonder seks, dan kiest hij weer iets voor iets anders.

Zolang je bewust en vrijwillig kiest, en het aanpast aan wat je bewust wilt ervaren is het geen conditionering in de zin van wederkerende patronen waarin je niet uit kunt of wilt stappen.

Als je de zin van conditionering werkelijk wilt begrijpen moet je je eens verdiepen in het experiment van Pawlov. ( weet niet of het goed gespeld is) Dat experiment met honden, die op een gegeven moment al beginnen te kwijlen bij het rinkelen van een belletje, zonder dat er al voer staat.

Aangepast door Ulla - 17 Jul 2010 om 10:11
Pedagoog en Life coach
www.hulpbijverwerking.nl
IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 10:12
Citaat van Ulla

Maar als het zo wilt zien, dan is alles waarvan wij een bepaalde aanname/weet hebben conditionering. Die heeft iedereen.
Zelfs al is het zo iets simpels dan dat je ervan uitgaat dat je huis een voordeur heeft.
ben ik met je eens alle na-aperij in de zo breedst mogelijke zin van het woord kan een conditionering inzich houden.... zelfs een voordeur.

En wat ik net niet snapte snap ik nu nog niet. Ook niet met je extra uitleg. Ik zal het nog een keer lezen misschien snap ik het dan.

Ulla dit gedeelte slaat nergens op.... je bent het eens of niet eens met elkaar en dat kan je vertalen bij middel van het woordje " klopt" maw je bent het eens met de zienswijze...(myrthe)

oke duidelijk wat je bedoelt. Ik bedoelde het anders en daar slaat het dus wel op. Ik wilde alleen maar zeggen dat je gewoon verschillende zienswijzen kunt hebben. Met elkaar eens of niet eens zijn dekt de verschillende ervaringen niet.
je bent het meestal met elkaar eens wanneer je strikt dezelfde ervaring hebt gehad, je bent het oneens wanneer de ervaring anders is .... hou er evenwel wel rekening mee dat je pas elkaar werkelijk begrijpt wanneer je meerdere ervaringen hebt over een zelfde thema..... dan ikom je uit bij en/en anders stopt het bij of/of

hoe completer kan iets zijn wanneer iets compleet is? (myrthe)

Simpel door je er niet afhankelijk van te maken en het als voorkeur te zien.
Ook al heb ik ontzettend trek in chocola, een reisje, een relatie met alles erop en eraan, ik ben er niet afhankelijk van. En wordt er niet meer of minder op. Er is een verschil tussen voorkeuren hebben en je er afhankelijk van te maken. Je hoeft er niet minder gelukkig van te worden, als je met jezelf gelukkig bent.

compleet is compleet....
trek hebben is bij uitstek het toonbeeld van het niet compleet zijn
trek hebben in chocolade kan betekenen dat je lichaam iets mist althans wanneer je goed naar dat lichaam kan luisteren.

uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
Ulla
Forumlid
Forumlid

Quote Ulla Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 10:25
Wij hebben beide verschillende uitgangspunten van wat conditionering werkelijk is. Op die manier zal jij je nooit compleet kunnen voelen als je jou voorkeuren die jij hebt ziet/ervaart als iets wat je mist.

Aangepast door Ulla - 17 Jul 2010 om 10:28
Pedagoog en Life coach
www.hulpbijverwerking.nl
IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 10:26
Citaat van Ulla

Maar de zin in seks gaat niet weg omdat je dat als
een patroon is opgelegd,
zin hebben; trek hebben kan wijzen op een gemis doch niet noodzakelijk. een beetje vergelijkbaar met je voorbeeld van chocolade.

de zin in seks gaat weg, omdat iemand niet alleen maar seks wil maar een complete invulling van de relatie, dus niet alleen maar afgebakende seks.
zeker ,kan ik helemaal volgen

Dat is waar iemand voor kiest. Is diegene aan wat anders toe, dus wel alleen maar seks, of een relatie zonder seks, dan kiest hij weer iets voor iets anders.

Zolang je bewust en vrijwillig kiest, en het aanpast aan wat je bewust wilt ervaren is het geen conditionering in de zin van wederkerende patronen waarin je niet uit kunt of wilt stappen.
het wordt pas conditionering wanneer dit zich herhaardelijk voordoet binnen meerdere relatie's, je conditioneerd op dat moment jezelf

Als je de zin van conditionering werkelijk wilt begrijpen moet je je eens verdiepen in het experiment van Pawlov. ( weet niet of het goed gespeld is) Dat experiment met honden, die op een gegeven moment al beginnen te kwijlen bij het rinkelen van een belletje, zonder dat er al voer staat.
bij mijn weten zijn we geen dieren al begrijp ik wat je bedoeld.

uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
Mirthe
Forumlid
Forumlid

Quote Mirthe Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 10:29
Citaat van Ulla

Wij hebben beide verschillende uitgangspunten van wat conditionering werkelijk is. Op die manier zal jij je nooit compleet kunnen voelen als je jou voorkeuren die jij hebt ziet als iets wat je mist.
wanneer je goed contact hebt met je lichaam geeft dat lichaam exact aan wat het mist daar zijn we het toch over eens niet? zo ook wanneer het niets mist.

uitspraak van Boeddha
IP IP gelogd
Ulla
Forumlid
Forumlid

Quote Ulla Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 Jul 2010 om 10:31
Wij zijn in oorsprong ook dierlijke wezens en ook wij hebben nog instincten.

En wat betreft conditionering zijn wij het niet eens.

Aangepast door Ulla - 17 Jul 2010 om 10:32
Pedagoog en Life coach
www.hulpbijverwerking.nl
IP IP gelogd
<< Vorige Pagina  van 13 Volgende >>

Currently Active Users Viewing This Topic: 2 (Members: 0, Guests: 2)
Members:
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
u kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
u kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
u kan niet berichten verwijderen in dit forum
u kan niet berichten bewerken in dit forum
u kan niet enquêtes aanmaken in dit forum
u kan niet stemmen in enquêtes in dit forum

Deze pagina is gemaakt in 0.113 seconden.

(Dit WWF forum is in eigendom van Reiki-Lotus)

Reiki-Lotus is een Reiki- en meditatiepraktijk die werkt vanuit een Boeddhistische visie. U kunt contact met ons opnemen op info@reiki-lotus.com.